Puiki organizmo virškinimo veikla – kaip tai pasiekti

Apie virškinimą dažnas susimąsto tik tada, kai jis ima streikuoti, prasideda pilvo pūtimas ar kitos problemos. Virškinimas yra vienas sudėtingiausių žmogaus kūne vykstančių procesų. Jis apima ne vieną organą, todėl net ir kažkurio vieno sutrikimas gali paveikti visą sistemą. Gerai funkcionuojanti virškinimo sistema padeda žmogui jaustis pailsėjusiam bei išlaikyti savo kūno formas.

Kaip veikia virškinimas?

Maisto skaidymas prasideda burnoje. Ne veltui sakoma, kad maistą reikia smulkiai sukramtyti: vėliau skrandžio sultims yra lengviau jį suskaidyti. Sukramtytas maistas stemple slenka žemyn, kol pasiekia skrandį. Čia prasideda pagrindinis virškinimas, kai maisto likučiai pradeda maišytis su skrandžio sultimis. Vėliau maistas stumiamas į plonąsias žarnas, kol galiausiai nesuvirškinti likučiai yra pašalinami. Virškinimo kokybę veikia daugelis veiksnių.

Kas kenkia virškinimui?

Virškinimo funkcijos tiesiogiai priklauso nuo valgomo maisto. Jei maitinamasi neteisingai, vartojama daug cukraus, alkoholio, kavos, riebaus maisto, tuomet virškinimo sistema sutrinka. Norint išvengti virškinimo sutrikimų, turėtumėte rinktis subalansuotą mitybą. Būtina į racioną įtraukti vaisius, daržoves, sveikų grūdų produktus: maitintis pagal rekomenduojamą maisto piramidę. Racione turi figūruoti ir tam tikri prieskoniai, ne tik pagerinantys skonį, bet ir virškinimą.

Dar viena virškinimo grėsmė: mieliagrybiai. Virškinamuosiuose organuose randami mieliagrybiai, kurie per greitai augdami gali sukelti daug problemų: prasideda pilvo pūtimas, atsiranda nuovargis. Organizme būtina subalansuoti gerąją žarnyno mikroflorą, antraip diskomfortas Jus lydės kiekviename žingsnyje. Stenkitės užtikrini, kad organizme esantys mieliagrybiai daugintųsi priimtinu tempu. Tam svarbu valdyti ir suvartojamo cukraus kiekį (jis tik paspartina jų augimą).

Kaip palaikyti virškinimo funkcijas?

Deja, ne visuomet pavyksta išlaikyti subalansuotą mitybą: esant greitam gyvenimo tempui, maistas dažnai nevisiškai sukramtomas, ne itin atidžiai pasirenkami produktai, pamirštamas sportas. Norint išlaikyti funkcionalią virškinimo sistemą, reikalingi papildomi vitaminai ir medžiagos, kurias galima rasti maisto papilde „Dida“.

„Dida“ gaminama pagal skandinavišką receptą. Sudėtyje gausu medžiagų, kurios buvo naudojamos ir apie jų gerąsias savybes buvo žinoma daugiau nei 5 000 metų. Tai – cinamomas, raudonėliai, kardamonas, česnakai, čiobreliai, pipirmėtės, pankoliai, niacinas. Didžiausia raudonėlių, kardamono, cinamono nauda – palaikyti normalų virškinimą.

Svarbu prisiminti, kad neužtenka vien tik vartoti maisto papildus. Turite patys imtis iniciatyvos ir sureguliuoti savo mitybą. Tik taip galėsite užtikrinti visada sklandžiai veikiančią virškinimo sistemą ir teigiamą savijautą. Medžiagų apykaitą gali pagreitinti sportas, todėl nenumokite ranka į fizinį aktyvumą.